آموزش شیمی

آخرین نظرات
  • ۲۸ آبان ۹۷، ۲۳:۳۰ - علواربتولهرع
    خوب

شیمی را چگونه بهتر بخوانیم

رامین رزمجو | سه شنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۴، ۰۳:۲۵ ب.ظ

شیمی درسی نه صرفاً مفهومی و نه صرفاً حفظی است. درس‌های حفظی را باید حفظ کرد و به خاطر سپرد و درس‌های مفهومی را باید فهمید و با حل تمرین‌های مکرر آن را یاد گرفت. شیمی از جمله درس‌هایی است که می‌توان آن را مبحث‌محور مطالعه کرد و با توجه به آن‌که مبحثی حفظی است یا مفهومی برای آن نوع مطالعه‌ی آن تصمیم گرفت.

از آن‌جا که شیمی از جمله درس‌های فرّار است و مطالب آن زود فراموش می‌شود، توصیه می‌کنم خواندن این درس را در یک برنامه‌ی هفتگی قرار دهید و همیشه مرور را در اولویت قرار دهید. یکی از روش‌های مرور، روش پلکانی است؛ بدین صورت که تعداد صفحات را در چندین واحد تقسیم کنید و هر واحد را یک پله در نظر بگیرید. مطالعه‌ی هر پله به شرط آن است که پله‌ی قبل مرور شود، سپس واحد جدید مطالعه شود.

با توجه به این‌که نگاه طراحان در شیمی به سمت استثناها متمرکز شده است و در کتاب شیمی استثناهای زیادی وجود دارد، مطالعه‌ی این دسته از مهم‌ها لازم و ضروری است. برای مثال می‌دانید که «با افزایش جرم، شعاع و اندازه‌ی مولکول‌ها و دمای جوش آن‌ها افزایش می‌یابد» اما یک استثنای بزرگ، آب است که از H2S، H2SE، H2TE، کوچک‌تر است اما دمای جوش بالاتری دارد.

تست‌های شناسنامه‌دار را چندین بار مرور کنید. در کنار هر تست علامتی بگذارید تا در پروژه‌های بعدی یا ایستگاه‌های دیگر آن‌ها را مرور کنید؛ سپس با مطالعه‌ی تست‌های نشان‌دار یادگیری‌های ناقص را به یادگیری‌های کامل تبدیل کرده و به تثبیت برسانید. در آزمون‌های پوششی حتماً یک بار دیگر تست‌ها را نشان‌دار کنید و مرور مجدد داشته باشید.

در کنکور 94 دیدگاه طراح کنکور در چندین سؤال، نو و جدید بود. پس تمرین‌ها و پرسش‌های کتاب را که به تست تبدیل شده و در کتاب آبی موجود است، در برنامه‌ی خود قرار دهید.

  • رامین رزمجو

نظرات  (۳)

Better than TSN? Are you mad, man? You can’t now but, when TSN does another hockey game, watch the game coverage. Watch how much information is provided. TSN wins by a light year.
  • http://www.uncoveredfiction.com/
  • Depends on what you are using it for… the aztec clay is better for tightening pores and the dead sea mud is great for exfoliating and pulling things out of the pores. So they both have their own use.
    Hey, That's like an amazing give away. I've been following your blog on bloglovin for a while now and I think you are amazing. I'm in love with that beatiful ring so much that I can already imagine myself wearing it with almost anything.With love, nichie.Nicolegooweiwel@live.com

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی